Duża większość samochodów ma przebieg negocjowalny. Winni są sami kupujący, którzy żyją w przeświadczeniu, że samochód który ma przejechane ponad 300 tysięcy kilometrów będzie kończył swoją żywotność. Jest to bardzo złudne przekonanie, ponieważ wiele obecnie produkowanych samochodów ma dużo większe przebiegi a stan wizualny niewiele zmienił się od opuszczenia fabryki. Można posłużyć się przelicznikiem. Jeżeli wiemy że jest to auto krajowe i użytkowane było przez osobę prywatną to taki przebieg powinien wynosić w przypadku silników benzynowych 10-12 tysięcy kilometrów rocznie, później należy przemnożyć przez wiek samochodu i wychodzi nam orientacyjny minimalny przebieg. Natomiast w przypadku popularnych samochodów z silnikiem Diesla przebieg ten może wynieść 50 tysięcy rocznie. Jeżeli jest dużo niższy to jest duża szansa, że licznik był poddany korekcie. Od dalszych oględzin będzie zależał końcowy rezultat.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.