BMW M1

Dodaj komentarz

Był pierwszym samochodem z zamontowanym silnikiem ułożonym centralnie. Przeznaczony był do formuły wyścigowej ale przez opóźnienia, oraz przekroczenie dopuszczalnej wagi o 130 kilogramów trafił do prywatnych odbiorców. Produkowany był jednak w niewielkiej liczbie i powstawał w latach 1979-1981. Wnętrze kabiny również nie spotkało się z pozytywnym odbiorem.
Rzędowy 6 cylindrowy silnik był kolejną odsłoną silnika stosowanego w BMW w latach 60. Nadwozie wykonane było z włókien szklanych przymocowanych do ramy kratownicowej. Widoczność do tyłu była bardzo dobra co rzadko zdarzało się w produkcji super aut. Zapewniona była przez listwy w tylnym oknie, które jednocześnie schładzały silnik. Przód samochodu wykonany był w tradycyjny dla BMW sposób i również do M1 trafiła tradycyjna atrapa chłodnicy. W celu poprawy bezpieczeństwa zastosowano również wspomagany i dzięki temu kierowca mógł regulować siłę hamowania przednich i tylnych kół.

Kategoria: Samochody sportowe 21 października 2015

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.