De Tomaso Pantera

Dodaj komentarz

Produkowany w latach 1971-1996. Model ten był najdłużej produkowanym ze wszystkich supersamochodów. Był swego rodzaju konkurencją dla amerykańskich produkcji. Do napędzania go użyto silniku V8 od Forda stosowanego we wcześniejszych modelach Mustanga. Panterę od innych produkcji włoskich odróżnia stalowa konstrukcja samonośna. W zamierzeniu miała być sprzedawana za pośrednictwem również Forda i takiej konstrukcji użyto w celu obniżenia dodatkowych kosztów. Wadą Pantery okazały się również światła, ale opcjonalnie można było dokupić dodatkowe oświetlenie montowane na przedniej owiewce. Dodatkowym dodatkiem był również tylny spojler, który miał dociskać auto do ziemi a od 1980 roku wykonany był on z włókien węglowych. W latach 90 Pantera została kompletnie przekonstruowana. Karoseria stylizowana była przez samego Gandiniego i wyposażona w dwie turbosprężarki. Wykorzystanie ich pozwoliło na podniesienie mocy do 450 KM. Dzięki temu zabiegowi Pantera mogła już konkurować z innymi supersamochodami.
Swój sukces i długość bytności na rynku Pantera zawdzięcza połączeniu się z klasyczną technologią Forda i to głównie głównymi odbiorcami byli Amerykanie.

Kategoria: Samochody sportowe 21 października 2015

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.