Tarpan

Dodaj komentarz

Był samochodem przeznaczonym dla rolnictwa i miał zastąpić Syrenę R-20, które były już za małe na potrzeby wsi rozwijających się, a z kolei Żuk i Nysa były za duże. Produkcję rozpoczęto w 1973 roku w fabryce Zakład Samochodów Rolniczych. Silniki wykorzystano od Warszawy a inne elementy pochodziły z Fiata 125p i 126p. Składany był ze wszystkiego co pozostało po wcześniejszych produkcjach. Produkowano wersje kombi z zabudowaną przestrzenią ładunkową pickup oraz standard. Powstała też ciekawa odmiana kempingowa. Na skutek niedoborów paliwa zaczęto także prace nad silnikiem Diesla ale osiągi którymi dysponował tarpan były niezadowalające i ostatecznie projekt zakończono.
Co raz nowsze technologie i uwarunkowania rynkowe zmusiły zakłady tarpana do reorganizacji czego skutkiem było zakończenie produkcji samochodów cywilny a rozpoczęcie prace nad samochodami dla wojska co dało rezultat w postaci Honkera. Dzisiaj pozostało niewiele egzemplrzy Honkera, a oryginalnego Tarpana można znaleźć jedynie pojedyncze sztuki.

Kategoria: Motoryzacja dawniej 21 października 2015

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.