Najpopularniejszy i chyba najtańszy samochód zarówno okresu PRL jak i pierwszej dekady XXI w a dla wielu jako pierwszy własny pojazd na którym uczono się zarówno jeździć jak i poznawać zasadę działania poszczególnych elementów silnika. Cechowała go prostota, łatwość serwisu, oraz ceny części zamiennych. Podróżowano nim całymi rodzinami za granicę (modna wtedy bułgaria) jak i na wyjazdy kempingowe. Przez kolejne lata produkcji zmieniano poszczególne elementy wyposażenia, silnika a w 1983 auto przeszło face lifting, gdzie zostało zmieniono zarówno wnętrze jak i zmodyfikowano silnik. Jednak był to też samochód bardzo awaryjny a wielu posiadaczy musiało naprawiać swoje maluch różnymi domowymi i podręcznymi sposobami. Również tutaj nie ograniczono się do podstawowej wersji i „maluch” doczekał się kilku odmian takich jak BIS z silnikiem umiejscowionym przodu, kabriolet, Również tutaj pracowano nad poprawą funkcjonalności „malucha” i w latach 70 pojawiła się prototypowa seria z silnikiem z przodu, lecz i ona nie weszła do seryjnej produkcji. Na początku XXI w. ceny maluchów były na poziomie niskiej klasy rowerów ale w ciągu kilku lat podniosły się i dzisiaj osiągają ceny jak za samochody wysokiej klasy.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.