Warto także wspomnieć o modelu koncepcyjnym, który jednak nie wszedł do produkcji na skutek politycznych rozgrywek.
Był to projekt jak na czasy w których powstał zaawansowany technologicznie poprzez skomputeryzowanie całego wnętrza i zastąpienie tradycyjnych zegarów wersją cyfrową. Miał być następcą Fiata 126 p. poprzez powiększenie komfortu podróżowania dla już 5 osób, zwiększoną pojemnością bagażnika. Był bardzo podobny do produkowanego znacznie później Renault Twingo, a bezpośrednim powodem była nadchodząca produkcja Fiata Cinquecento. Montowano kilka silników o różnych pojemnościach między innymi z fiata uno i zastawy a w zamierzeniach twórców miał spalać poniżej 4 litrów paliwa.
Samochód mógł zrewolucjonizować i podnieść polską motoryzację w rankingach światowych. Ostatecznie pracę nad nim zakończono w 1987 roku, kiedy opracowywany był już model Cinquecento. Można odnieść wrażenie, że gdyby nie polityka Beskid byłby jednym z niewielu pojazdów, który osiągnąłby sukces na skalę światową. Do dzisiaj nie zachował się żaden egzemplarz, ponieważ na skutek działań rządowych zniszczono wszystkie egzemplarze, a w muzeum motoryzacji pokazywana jest jedynie drewniana makieta.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.