Produkowany od 1995 roku jako bezpośredni następca Renault 19. Obecnie produkowana jest 3 generacja tego modelu.
I generacja była oceniana dość przeciętnie. Narzekano na częste awarie układu wydechowego, nietrwałe zawieszenie.
II generacja Megane borykało się z mało elastyczną pracą silnika i częste wymiany żarówek reflektorów przednich.
W III generacji poprawiono wygląd deski rozdzielczej ale nadal borykano się z dynamiką jazdy oraz spadek wartości na rynku wtórnym. Problemem była też karta, która zastąpiła tradycyjny kluczyk. W chwili jej zgubienia koszty dorobienia były kilkukrotnie wyższe niż zwykłego kluczyka i przez dłuższy czas możliwe tylko do wykonania w autoryzowanych serwisach.
Ogólnie samochody przeznaczone były dla rodzin 2+1. Bagażnik w każdej generacji był dość przeciętny. Jak większość samochodów francuskich są to samochody dość delikatne i nie koniecznie przystosowane do polskich warunków drogowych.
W opinii właścicieli samochód wypadał dość przeciętnie ze względu na częste awarie, zwłaszcza podzespołów elektronicznych.
Na rynku wtórnym dostępna jest I i II generacja w dość przystępnej cenie, lecz trzeba uważać z ich wyborem.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.