Produkowana od 1972 roku do chwili obecnej. W Polsce najpopularniejszymi generacjami była IV-VI. Czwarta generacja była nazywana potocznie „żelazkiem” a piąta w wersji hatchback „jajkiem”.
Dawała pozytywne przyjemności z jazdy ale największą bolączką zwłaszcza V generacji była korozja pojawiająca się dość szybko i nieprzewidywanie. Awarii ulegał również układ chłodzenia.
Części także nie należały do tanich ale awarie mechaniczne przy odpowiednim traktowaniu nie zdarzały się zbyt często.
Jako auto miejskie sprawdza się nieźle ale do dalekich podróży nadają się dopiero modele VII generacji. Poprzednie wersje miały miniaturowy bagażnik mogące pomieścić tylko niewielki bagaż.
Właściciele cenią sobie jednak układ jezdny sprawdzający się w trudnych warunkach. Wygląd i linia nadwozia V generacji może się podobać nawet w dzisiejszych czasach, lecz znalezienie egzemplarzu w dobrym stanie technicznym może okazać się trudne lub niemożliwe.
Łatwiejsze do kupienia są modele VI generacji, lecz trzeba uważać bo i one poddawane są serii różnych przeróbek.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.