Produkowana w latach 1951-1973. W początkowych produkcjach wyglądem zewnętrzny przypominała radziecką Pobiedę różniąc się przy tym technicznie. Nieustannie próbowano ją modernizować. Konstruktorzy skupili się przede wszystkim na odchudzeniu całej konstrukcji. Pierwsze zmiany wykonane zostały już w 1956 roku. Produkowano samochody przeznaczone tylko dla taksówkarzy (model 203T/204T) z fabrycznie zamontowanymi oznaczeniami TAXI, oświetlenie wolny i zajęty, dodatkowy bagażnik, oraz szybę oddzielającą pasażera od kierowcy. Produkcja odbywała się w latach 1965-1970 Wykorzystywana je również jako ambulans, jako pojazdy techniczne PKP gdzie przygotowano ją do poruszania się po torach kolejowych, oraz Warszawa Pickup (model 200P i 201P).W dzisiejszych czasach zachowało się niewiele modeli. Widuje się je na różnych zlotach, jako eksponaty muzealne ale także jako pojazdy retro do przewożenia młodych par.
Samochód był wyposażony w silnik 2 litrowy silnik i 3 stopniową skrzynię biegów montowaną przy kierownicy. Moc jaką dysponowała Warszawa to 50 KM co dzisiaj może wywoływać uśmiech.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.