Auto produkowane od 1974 roku do chwili obecnej. I i II generacja w Polsce uznawana już za kultowe. I generacja produkowana do niedawna jeszcze w Meksyku.
III i IV generacja uznawana jako auta użytkowe na co dzień. Wersje Variant nadają się również jako samochody robocze.
Serwis tych samochodów nie jest zbyt kosztowny a dostępność części jest wysoka zarówno używanych jak i nowych.
Silniki najlepsze do tego modelu to w wersji benzynowej 1.8 a w wersji Diesla 1.9 TDI. Przy odpowiedniej dbałości silniki te są wytrzymałe a poszczególne newralgiczne elementy takie jak rozrząd, filtry nie są drogie.
Największą wadą jest korozja pojawiająca się nagle i rozprzestrzeniająca się szybko (w około rok korozja potrafi strawić cały samochód).
Do elementów nietrwałych należą podobnie jak w przypadku Skody Octavii Siłowniki szyb elektrycznych.
IV generacja Golfa uznawana przez użytkowników jest jako nudna i niewnosząca nic nowego do rynku motoryzacyjnego.
Za najlepszą i najbardziej trwałą uznano natomiast II generację, która nie miała bolączek III generacji.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.