Na początku trzeba przeliczyć koszt instalacji w porównaniu do przebiegów rzeczywistych. Jeżeli przebieg roczny nie przekracza 10-12 tys. km a przebiegi dzienne są rzędu 7-10 km montaż instalacji nie ma sensu. Taka instalacja będzie się zwracać bardzo długo a krótkie przebiegi na gazie nie są zdrowe dla silnika i jego elementów.
Zadbać o stan elektryki w samochodzie. Przed montażem bezwzględnie należy sprawdzić stan cewek, świeć i przewodów wysokiego napięcia. Zalecana jest wymiana na nowe świec oraz przewodów wysokiego napięcia.
Dobrać odpowiednią instalacje – Nie sugerować się ceną samego montażu i korzystać tylko z poleconych i dobrych serwisu montażu LPG. Pozorna oszczędność przy montażu może wyjść w problemach z użytkowaniem (falujące obroty silnika, wyskakujące błędy silnika)
Przestrzegać zaleceń producenta – Jeździć na zalecane wymiany filtrów gazu i przeglądy instalacyjne.
Utrzymywać odpowiedni stan poziomu paliwa – jest to błąd popełniany przez użytkowników LPG. W sezonie letnim minimalny poziom paliwa to 25% zbiornika a w sezonie zimowym 50%. Zapobiegnie to w przyszłości na zbieraniu się wody w zbiorniku i uszkodzeniu układu paliwowego.
Samochód użytkując na gazie najlepiej rozgrzać do pełnej temperatury i dopiero uruchomić gaz. Dobrym pomysłem jest stosowanie zasady 10:1 tzn. 90% trasy przebyć na LPG a ostatnie 10% przebyć na paliwie.
Montaż LPG w silnikach diesla. Obecnie jest już dostępny na rynku ale zalecany tylko do dużych pojemności i bardzo dużych przebiegów. Koszt takiej instalacji jest 3 krotnie wyższy niż do samochodów benzynowych.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.