Miernik jest wykorzystywany do pomiaru temperatury wrzenia i zamarzania płynu chłodzącego. Świetnie nadaje się do sprawdzenia płynu w nowo nabytym pojeździe, by wyeliminować ryzyko zamarznięcia płynu zimą.
Pomiaru dokonujemy na zimnym silniku i zimnym płynie chłodniczym.
Zaletami urządzenia jest niewątpliwie jego cena która oscyluje w granicach 15 zł oraz jego dostępność.
Wadą natomiast jest rurka w zestawie która ma tylko 10 cm długości co może stanowić problem w niektórych samochodach (np. Fiat Brava). Należy samemu dopasować rurkę do długości w zbiorniczku płynu chłodzącego własnego pojazdu. Nie należy również przesadzać z długością rurki, ponieważ przy jej zbyt dużej długości pompka do nabierania płynu okaże się nie wydajna.
Drugą poważną wadą miernika jest jego wrażliwość na uszkodzenia. Przy jakimkolwiek upadku miernik taki nie nadaje się do ponownego użycia.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.