Syrena

Dodaj komentarz

Pierwsze plany produkcji Syreny pojawiły się już w 1953 roku, a pierwszy egzemplarz zjechał w 1955 roku. Syrenę produkowano do 1983 roku.
Początkowe modele produkowane były z drzwiami otwieranymi przeciwnie niż dzisiaj. Dopiero zmodyfikowano to przy okazji produkcji modelu 105. Przy okazji produkcji modelu 1-5 modyfikacjom uległ uległ układ hamulcowy. Również i tutaj produkowano kilka jej odmian a najpopularniejszą odmianą była Syrena Bosto, przeznaczona do przewozu ładunków do 200 kg oraz 4 osób. Najsłynniejszy koncept syreny był to model 110, który jednak nie wszedł do produkcji seryjnej z uwagi na produkcję Fiata 125p.
Każda Syrena miała dwusuwowy silnik gaźnikowy. Początkowo produkowana ze skrzynią biegów montowaną pod kierownicą a dopiero w modelu 105 montowana była w podłodze.
Syrena również produkowała wersję dostawczą z oznaczeniem R-20 w latach 1972-1983, która w latach 70 XX wieku była traktowana jako samochód, który miał zmotoryzować polską wieś.
To właśnie od Syreny zaczął się bum motoryzacyjny w Polsce.
Dzisiaj samochód już praktycznie niespotykany w Polsce. Jest w rękach prywatnych kolekcjonerów i podobnie jak w latach swojej świetności większość z nich okres zimowy spędza w garażu.

Kategoria: Motoryzacja dawniej 21 października 2015

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.