Polonez

Dodaj komentarz

Drugi najbardziej rozpoznawalny produkt polskiej motoryzacji. Miał zastąpić Fiata 125p., który był już archaiczny, ale wybuch stanu wojennego zmusił producentów do produkcji obu modeli. Wyprodukowano więcej odmian niż w w przypadku Fiata. Od popularnych „Borewiczów” do modeli sportowych. Dla policji produkowane były wzmocnione wersje z silnikami 2 litrowymi od fiata 132. Inne rzadziej spotykane modele to polonez z nadwoziem coupe dwudrzwiowe, który różnił się tylko wyglądem zewnętrznym, truck, oraz najrzadziej spotykany polonez analog, który miał być samochodem terenowym ale ostatecznie nie wszedł do seryjnej produkcji, a wyprodukowano ich zaledwie 100 sztuk. Największe zmiany stylistyczne zaczęto wprowadzać wraz z pojawieniem się modelu Caro. Zniknęła wtedy charakterystyczna plastikowa owiewka, zmieniły się lampy i układ deski rozdzielczej. Pod sam koniec produkcji polonez połączył się z koreańskim Daweoo i dołączono do oferty również nadwozie sedan (modelowo oznaczone jako ATU i ATU +). To fuzja była ostatnią i po niezbyt udanej sprzedaży ostatecznie zaprzestano produkcji polskiego Poloneza. W tych modelach zaczęto również dokładać komputer pokładowy, który był bardzo awaryjny i jeszcze nie tak dawno modele Caro były droższe niż modele Atu. Winne były także panujące trendy na sprowadzanie samochodów z zachodu a także awaryjność poloneza, która wzrosła od momentu połączenia się z Koreańczykami.

Kategoria: Motoryzacja dawniej 21 października 2015

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.