Był pierwszym samochodem na świecie z zamontowanym centralnie silnikiem oraz swoistym wyzwaniem dla Ferrari. Produkowany w latach 1966-1973 był uważany za sensację dekady. Powstał w zaledwie trzy lata od podjęcia produkcji aut. Kiedy powstał, był najbardziej egzotycznym samochodem w swojej kategorii.
Wykorzystana była samonośna konstrukcja a silnik ułożony był na ramie stalowej umieszczonej za centralną przegrodą. Wloty powietrza umiejscowione były w ramie drzwi. Chłodnica natomiast była zamontowana z przodu a schładzana była dwoma wentylatorami.
Charakterystycznym elementem były reflektory umieszczone w błotnikach, które chowały się w nich gdy były nie używane. To rozwiązanie zostało skopiowane w Porsche 928.
Główną przyczyną zakończenia produkcji Miury był światowy kryzys naftowy. Dwa lata wcześniej wprowadzono na rynek ostatni model Miury – SV o mocy 380 KM.
Do dzisiaj Miura pozostała przedmiotem swoistego kultu a a jej ceny są astronomiczne.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.