Produkowany w latach 1961-1975 w Wielkiej Brytanii. Samochód bardzo niedoskonały ale dzisiaj bardzo poszukiwany i diabelnie drogi.
W czasie swojego debiutu zdeklasował swoich konkurentów pod względem osiągów i wyglądu.
Jego budowa inspirowana była na modelu wyścigowym D-Type, a do napędzania wykorzystano silnik XK uznawaną za jedną z długowiecznych.
Żeby ułatwić dostęp do komory silnika zawiasy zostały zamontowane z przodu samochodu. Koła montowane były centralnie a najbardziej charakterystyczne to te z drucianymi szprychami. Dopiero później były montowane z chromowanymi, stalowymi kołami.
Był pierwszym samochodem z niezależnym zawieszeniem, ażeby maksymalnie wykorzystać aerodynamikę miał również cofnięte reflektory.
Zawieszenie było klasycznym rozwiązaniem Jaguara z podwójnym wahaczem poprzecznym. Do resorowania wykorzystano drążek skrętny, który był umieszczony podłużnie.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.