Został zaprojektowany jako ucieleśnienie Cobry z lat 60. Cechowało go praktycznie zerowe wyposażenie dodatkowe a jego atutami miały być osiągi. Opcjonalnie można było go jedynie wyposażyć w klimatyzacje.
Podwozie wykonane było z rur stalowych a część elementów była klejona. Inne natomiast były przykręcane. Cała karoseria była wykonana z kompozytowych tworzyw, które były znacznie mocniejsze i trwalsze na uszkodzenia. Dodge skorzystał z jednostki Lamborgini i użył w Viperze silnika V10 o pojemności 8 litrów.
Za bezpieczeństwo odpowiadał samoblokujący mechanizm różnicowy a w wersj kabrio doatkowy pałąk usztywniający karoserię.
Ciekawostką jest również fakt, iż sam Carol Shelby prowadził Vipera, który był samochodem bezpieczeństwa w wyścigu Indianapolis 500 w 1991 roku. Najmocniejszą odsłoną Vpera był model Venom o mocy 550 KM.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.