Produkowany w latach 1992-1995. Był wynikiem inspiracji Romano Arioliego, który uzyskał prawa do firmy w 1987 roku. Chciał on stworzyć samochód, który oddawałby cześć samemu Ettore Bugattiemu. W tamtych czasach Bugatti było jeszcze w posiadaniu Włochów ( obecnie jest w rękach VW). Kiedy powstawał EB110 miał konkurować z osławionymi Ferrari F40 i Lamborghini Diablo.
EB110 wyposażony był w 4 turbosprężarki wyposażone w katalizator i kolektor oparów olejowych, oraz silnik V12 co pozwalało na osiągnięcie mocy i osiągów porównywalnych z charakterystyką bolidów F-1. Produkowany z sześciostopniową manualną skrzynią biegów i napędem na 4 koła z mocą przekazywaną w większości na tylne koła.
Samochód o takiej kubaturze musiał mieć zamontowane drzwi otwierane do góry. W celu obniżenia masy zastosowano nadwozie wykonane ze stopów aluminiowych. Najbardziej charakterystycznym kolorem dla samochodów Bugatti był ciemny błękit. Spotykany był również kolor srebrny. W celu zachowania tradycji i nawiązania do poprzednich modeli atrapa chłodnicy miała kształt podkowy.
Zostaw komentarz
Musisz być zalogowany żeby móc komentować.